شبکه بهداشت و درمان آمل
۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي
br ENGLISH
تاریخ: 1392/08/01 تعداد بازدید : 9
ادامه نكته كاربردي و اجرايي در مديريت براي مطالعه علاقمندان ارائه ميگرد.
نكته كاربردي و اجرايي در مديريت از دهها كتاب و اثر علمي براي مديران، سرپرستان و كليه افرادي كه به طور مستقيم با انسانها سروكار دارند براي مطالعه علاقمندان ارائه ميگرد

 نكته كاربردي و اجرايي   در مديريت از دهها كتاب و اثر علمي براي   مديران،   سرپرستان و كليه افرادي كه به طور مستقيم با انسانها سروكار دارند براي مطالعه علاقمندان ارائه ميگرد.

61- هميشه وقت‌شناس باشيد. براي حضور به موقع، مي‌توانيد از ترفند قديمي 5 دقيقه جلو كشيدن ساعت استفاده كنيد.

62- هرگز اميد ارتقا را از زيردستان نگيريد، زيرا به طور يقين، انگيزه آنها براي تلاش از بين مي‌رود.

63- سعي كنيد در صورت لزوم در دسترس باشيد و شانس حرف زدن را به همه سطوح سازمان بدهيد. در اين صورت شايد با ايده‌هاي درخشاني روبه‌رو شويد.

64- به كارمندان ساعي و متعهد بگوييد كه چقدر براي سازمان مفيد هستند و شما به آنها علاقه و اعتماد داريد.

65- هيچگاه اجازه ندهيد كسي حالت افسردگي و نااميدي شما را ببيند.

66- به شايعات بي‌اساس بي‌توجه باشيد و در مورد زيردستان از روي دهن‌بيني قضاوت نكنيد.

67- خشكي جلسات طولاني را با شوخ‌طبعي قابل تحمل كنيد.

68- از سرزنش كردن ديگران در جمع خودداري كنيد.

69- براي همه سطوح سازمان حتي خدمه و نامه‌رسانها احترام قائل شويد.

70- در موقع امضا كردن نامه‌‌ها و مكتوبات آنها را به دقت مطالعه كنيد و از امضا كردن آنها، زماني كه حوصله و تمركز نداريد پرهيز كنيد.

71- خوش‌‌ژست و خوش‌بيان باشيد و در جمع با انرژي و اشتياق حاضر شويد.

72- با قدرداني به موقع از كارمندان، انرژي كاري آنان را افزايش دهيد و حسن خلاقيت را در آنان تقويت كنيد.

73- موقع حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه كنيد و هميشه متبسم باشيد.

74- هرگز براي پيشبرد اهداف كاري خود، ديگران را با وعده‌هاي بي‌اساس فريب ندهيد.

75- سعي كنيد اسامي كارمندان را به خاطر بسپاريد و در حين صحبت كردن با آنان، اسمشان را به زبان بياوريد.

76- همواره به خاطر داشته باشيد به كار بردن الفاظ مؤدبانه از اقتدار شما نمي‌كاهد.

77- اشتباهات زيردستان را بيش از حد لازم به آنها گوشزد نكنيد.

78- امين و رازدار افراد باشيد.

79- روي اشتباهات خود پافشاري نكنيد و بي‌تعصب خطاهاي خود را بپذيريد.

80- با عبارات كنايه‌آميز و نيشدار به ديگران درس عبرت ندهيد.

81- با آرامش و خونسردي به حرفهاي ديگران گوش كنيد و براي صرفه‌جويي در زمان مرتباً حرف آنان را قطع نكنيد.

82- روش محاسبات مالي را تا حدي ياد بگيريد تا قادر به تجزيه و تحليل‌هاي گزارشات مالي سازمان باشيد.

83- در جلسات دائماً به ساعت خود نگاه نكنيد.

84- به نحوه پوشش و ظاهر خود توجه كنيد.

85- تا صحت و سقم مسأله‌اي روشن نشده، كسي را مؤاخذه نكنيد.

86- معاشرين چاپلوس خود را جدي نگيريد.

87- نكات جالب و پندآموز كتابهايي را كه مي‌خوانيد، در دفتري يادداشت كنيد و در موارد مناسب آنها را به كار ببريد.

88- انعطاف‌پذير باشيد.

89- بدون توهين به عقايد ديگران، با آنها مخالفت كنيد.

90- نسبت به قول خود پايبند باشيد.

 

منبع:www.mgtsolution.com (مقاله 160 نکته در مديريت ،الهه شيرخدا)

تنظيم:فرشته فاني کارشناس ارشد مديريت خدمات بهداشتي درماني

 

                                        ادامه دارد

 

                         روابط عمومي شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل

 

ادامه نكته كاربردي و اجرايي در مديريت براي مطالعه علاقمندان ارائه ميگرد.
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
ساری ، میدان امام (ره) سه راه جویبار ، ابتدای بزرگراه ولی عصر (عج) ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران | Copyright © 2015 Mazums.ac.ir . All rights reserved
Powered by DorsaPortal