شبکه بهداشت و درمان آمل
۱۳۹۶ پنج شنبه ۵ مرداد
br ENGLISH
تاریخ: 1392/07/20 تعداد بازدید : 3
ادامه نكته كاربردي و اجرايي در مديريت براي مطالعه علاقمندان ارائه ميگرد. :
نكته كاربردي و اجرايي در مديريت از دهها كتاب و اثر علمي براي مديران، سرپرستان و كليه افرادي كه به طور مستقيم با انسانها سروكار دارند براي مطالعه علاقمندان ارائه ميگرد.

31- زمان پياده‌سازي تصميم‌گيري‌ها، به اندازه اخذ تصميمات، مهم است. چون ممكن است اجراي يك نقشه خوب کاري در زمان نامناسب با شكست روبه‌رو شود.

32- در مورد چيزي كه نمي‌دانيد، به كسي اطلاعات اشتباه ندهيد و از گفتن نمي‌دانم، هراسي نداشته باشيد.

33- با محول كردن مسئوليت به كارمندان مستعد و خلاق، زمينه رشد و خلاقيت آنان را فراهم كنيد.

34- بدون تفكر و درنگ پاسخ ندهيد.

35- نحوه چيدمان ميز كارمندان و محل استقرار آنها را طوري انتخاب كنيد كه افراد فراموش نكنند در محل كارشان هستند و نبايد بيش از حد مجاز باز هم به گفت‌و‌گو بپردازند.

36- حرفه‌اي‌ترين و بهترين حسابدار و مشاور حقوقي را استخدام كنيد.

37- به مشكلات مالي افراد توجه كنيد و درخواستهاي موجه اخذ وام آنان را به تعويق نيندازيد.

38- هميشه به خاطر داشته باشيد تواضع و متانت بر شكوه شما مي‌افزايد.

39- اگر قاطعيت مدير با مهرباني توأم باشد، تأثير شگفت‌انگيزي بر اطرافيان خواهد داشت و فرمانبري با ترس جاي خود را به انجام وظيفه با حس مسئوليت‌پذيري مي‌دهد.

40- سامانه‌اي را جهت اخذ پيشنهاد اختصاص دهيد و به كارمندان اطمينان دهيد كه در كمال رازداري به پيشنهادهاي مطرح شده رسيدگي مي‌كنيد.

41- مطمئن شويد كه حق و حقوق ديگران توسط مسئولين و سرپرستان سازمان رعايت مي‌شود.

42- چند ساعت از يك روز مشخص در ماه را به بازديد از سطوح مختلف سازمان و گفت‌وگوي رودررو با كارمندان اختصاص دهيد.

43- در سمينارهاي مرتبط با فعاليت خود شركت كنيد.

44- در كمك رساني‌هاي مراسم خيريه پيشقدم باشيد.

45- با درايت و زيركي هميشه در كمين شكار فرصتهاي طلايي باشيد.

46- صبر و حوصله را از مهمترين اركان موفقيت تلقي كنيد.

47- مسئوليت‌پذير باشيد.

48- به منظور اطلاع حاصل كردن از مطالب جديد علمي، در چند سايت اينترنتي مرتبط عضو شويد.

49- چند تكه كلام اختصاصي و جالب براي خود انتخاب كنيد.

50- تفكر و تعمق قبل از پاسخگويي راحت‌تر از پيدا كردن چاره‌اي براي تغيير آنچه عنوان شده مي‌باشد.

51- وقتي مي‌خواهيد كاري را به كسي محول كنيد، روشي را براي عنوان كردنش انتخاب كنيد تا حس مسئوليت افراد برانگيخته شود.

52- علت شكست‌هاي سازماني را تجزيه و تحليل كنيد تا ضمن تشخيص مسير نادرست، از تكرار آن جلوگيري كنيد.

53- با بي‌اهميت جلوه دادن كارهاي كارمندان، زحمات آنان را بي‌ارزش نكنيد.

54- با انجام ورزشهاي فكري، قابليت‌هاي ذهني خود را تقويت كنيد.

55- به هر كس فراخور فعاليت و بازده كاري‌اش پاداش دهيد و با در نظر گرفتن پاداشهاي مساوي، حركت افراد شايسته گروه را كند نكنيد.

56- با به كارگيري مشاورين كارآزموده و متعهد، موقعيت بازار كار را تحليل كنيد و استراتژي به كار بگيريد كه هميشه يك گام از رقبا جلوتر باشيد.

57- اجازه ندهيد بار مسئوليت كارمندان بي‌كفايت و كند بر دوش كارمندان خبره و ساعي تحميل شود زيرا افراد با درك اين بي‌عدالتي انگيزه خود را از دست مي‌دهند.

58- دانش حرفه‌اي خود را تا حدي بالا ببريد كه در موارد لزوم در مقابل كليه سؤالات حرفه‌اي حاضر جواب باشيد.

59- هنگام دست دادن، دست افراد را محكم و صميمانه بفشاريد.

60- وقتي عصباني هستيد، درباره ديگران تصميم‌گيري نكنيد.

 

منبع:www.mgtsolution.com (مقاله 160 نکته در مديريت ،الهه شيرخدا)

تنظيم:فرشته فاني کارشناس ارشد مديريت خدمات بهداشتي درماني

 

ادامه دارد

 

 

                                      

ادامه نكته كاربردي و اجرايي در مديريت براي مطالعه علاقمندان ارائه ميگرد. :
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal