شبکه بهداشت و درمان آمل
۱۳۹۷ شنبه ۱ ارديبهشت
br ENGLISH
تاریخ: 1392/07/09 تعداد بازدید : 7
نكته كاربردي و اجرايي در مديريت براي مطالعه علاقمندان ارائه ميگرد.
نكته كاربردي و اجرايي در مديريت از دهها كتاب و اثر علمي براي مديران، سرپرستان و كليه افرادي كه به طور مستقيم با انسانها سروكار دارند براي مطالعه ارائه ميگرد.

نكته كاربردي و اجرايي   در مديريت از دهها كتاب و اثر علمي براي   مديران،   سرپرستان و كليه افرادي كه به طور مستقيم با انسانها سروكار دارند براي مطالعه ارائه ميگرد.

1- در انجام كارها روي شيوه‌اي خاص تأكيد نكنيد. شايد كسي بتواند از مسير كوتاه‌تر و بهتري شما را به مقصد برساند.

2- توجه داشته باشيد دانش و تجربه، هيچ كدام به تنهايي رهگشا نيستند، مثل اكسيژن و هيدروژن كه از تركيب معيني از آنها هواي تنفس ما تأمين مي‌شود، مي‌توان با آميختن دانش و تجربه، راهكارهاي حياتي و استثنايي خلق كرد.

3- به خاطر داشته باشيد رعايت استانداردهاي محيط كار در كارايي كارمندان مؤثر است.

4- با فرق گذاشتن بيهوده بين افراد گروه، انگيزه كاري آنها را از بين نبريد.

5- از مشورت و نظرخواهي با نيروي جوان ابايي نداشته باشيد.

6- با رفتارهاي ضد و نقيض، اعتماد زيردستان را از خود سلب نكنيد.

7- در به وجود آوردن فضاي رقابتي سالم، كوشا باشيد.

8- براي ارتقاي سطح دانش كارمندان و افزايش بهره‌وري آنان، كلاسهاي آموزشي ترتيب دهيد و از لوازم كمك آموزشي بهره گيريد.

9- دقت كنيد كه توبيخ كارمند خطاكار، بايد متناسب با اشتباهاتش تعيين شود.

10- مطمئن شويد مأمور خريدي كه براي سازمان در نظر گرفته‌ايد، علاوه بر كارداني و رعايت اصول درست بازاريابي، مورد اعتماد، زرنگ و خوش‌سليقه نيز هست و همان‌گونه كه بر قيمت كالاها توجه دارد، بر زيبايي و كيفيت آنها نيز اهميت مي‌دهد.

11- در صورت لزوم با قاطعيت نه بگوييد.

12- سعي كنيد با اصول ساده روانشناسي آشنا شويد.

13- طوري رفتار كنيد كه ديگران شما را به عنوان الگو انتخاب كنند و آينده كاري دلخواه خود را در قالب شخصيت شما مجسم كنند.

14- هرگز در حضور كارمندان با ديگر معاشرين خود، پشت سر افراد بدگويي نكنيد.

15- رعايت سلسله مراتب كاري را به مسئولين و سرپرستان گوشزد كنيد.

16- براي آزمودن كارمندانتان با آزمايشهاي فاقد ارزش و بي‌اساس، شخصيت آنان را زير سؤال نبريد.

17- با شروع به موقع جلسات، وقت‌شناسي را عملاً به حاضرين بياموزيد.

18- براي گيراتر شدن سخنان خود، هميشه چند عبارت كليدي از بزرگان و افراد برجسته در ذهن داشته باشيد و در موقع لزوم آنها را به كار ببريد.

19- در انجام كارها به سه نكته بيش از بقيه نكات توجه كنيد: اعتماد به نفس، اعتماد به نفس، اعتماد به نفس.

20- انتقاد پذير باشيد.

21- با بي‌توجهي، تلاش و زحمات زيردستان را بي‌ارزش نكنيد.

22- با وسواس بيهوده در انتخاب، زمان را از دست ندهيد و به خاطر داشته باشيد زمان براي شما متوقف نمي‌شود.

23- براي حل مشكلات احتمالي، دورانديش باشيد و مطمئن باشيد با در نظر داشتن چند راهكار تخصصي، هرگز در موارد اضطراري غافلگير نخواهيد شد.

24- خواسته‌هاي خود را واضح و روشن بيان كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه كارمندان به خوبي از جزئيات وظيفه‌اي كه به عهده آنان است، مطلع هستند.

25- از هر كس، مطابق دانش و تجربه‌اش توقع داشته باشيد تا بهترين نتيجه را بدست آوريد.

26- وظايف كارمندان را متناسب با توانايي‌هاي فيزيكي و حرفه‌اي آنان تعيين كنيد.

27- اگر از موضوعي علمي اطلاعي نداريد، يا احتياج به توضيحات بيشتري داريد، بدون هيچ ترديدي سؤال كنيد.

28- در موارد بحراني، خونسردي خود را حفظ كنيد و چند استراتژي بحران‌زدايي مناسب با فعاليت سازماني خود را پيش‌بيني و طراحي كنيد تا در موارد لزوم از آنها استفاده كنيد.

29- از رفتارهايي كه شما را در سازمان عصبي معرفي مي‌كند، پرهيز كنيد.

30- انتقامجو نباشيد

ادامه دارد

منبع:www.mgtsolution.com (مقاله 160 نکته در مديريت ،الهه شيرخدا)

تنظيم:فرشته فاني کارشناس ارشد مديريت خدمات بهداشتي درماني

                                                   

 

نكته كاربردي و اجرايي در مديريت براي مطالعه علاقمندان ارائه ميگرد.
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal